Sinus als procept : het effect op het begrip van goniometrie door het gebruik van embodied world van Tall tijdens het wiskundeonderwijs

Berloth-Telgen, Cynthia (2014) Sinus als procept : het effect op het begrip van goniometrie door het gebruik van embodied world van Tall tijdens het wiskundeonderwijs.

[img]
Preview
PDF
3MB
Abstract:Eén van de onderdelen binnen de wiskunde waar middelbare scholieren veel moeite mee hebben is de goniometrie, en met name de overgang van sinus en cosinus als meetkundige definities naar begrippen in de eenheidscirkel en hun eigenschappen. In dit onderzoek wordt gebruik gemaakt van de theorie van de reis door drie denkwerelden van de wiskunde van David Tall om een antwoord te kunnen geven op de vraag: “Kan, met nadruk op de ‘embodied world’ het begrip van goniometrie van 4 havo B-leerlingen op een hoger niveau gebracht worden dan met behulp van de huidige methode Getal en Ruimte?”. Dit is onderzocht aan de hand van een lessenserie die gegeven is aan een havo 4 wiskunde B klas op het Stedelijk Lyceum Zuid in Enschede.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (68404)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/65054
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page