Concurreren op basis van creativiteit : marktontwikkelingen in de woningbouwsector, innovaties en de noodzaak tot onderscheiden

Coster, O. (2010) Concurreren op basis van creativiteit : marktontwikkelingen in de woningbouwsector, innovaties en de noodzaak tot onderscheiden.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:De woningbouwmarkt is veranderd van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: de klantvraag komt centraal te staan in plaats van het eindproduct. Woningen moeten flexibel in ontwerp, duurzaam in gebruik en betaalbaar zijn. Met traditionele bouwmethodes is dit lastig te realiseren. Conceptuele woningbouw door middel van geprefabriceerde bouwelementen heeft de toekomst. Het is snel, goedkoop en hoeft niet in te leveren op de flexibiliteit van het ontwerp. Voor de afstemming van het product en de positionering in de markt is kennis van de concurrent onmisbaar. Het doel van dit onderzoek is het vergroten van het inzicht in de concurrenten van Plegt-Vos Wonen in de conceptuele woningbouwmarkt. Dit verslag begint met een inventarisatie van de bedrijven op de woningbouwmarkt. Daarna wordt beschreven welke ontwikkelingen er zichtbaar zijn in de woningbouwmarkt en hoe bedrijven inspelen op deze ontwikkelingen. Tenslotte wordt beschreven op welke manier bedrijven zich proberen te onderscheiden.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:ET: Engineering Technology
Subject:56 civil engineering
Programme:Civil Engineering BSc (56952)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/68890
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page