University of Twente Student Theses

Login

Onderzoek voor Onderwijs: kwantumverstrengeling op het voortgezet onderwijs

Veldhoven, I.C.W.T.A. van (2018) Onderzoek voor Onderwijs: kwantumverstrengeling op het voortgezet onderwijs.

[img] PDF
737kB
Abstract:De Bell-ongelijkheden, kwantumverstrengeling en verschillende interpretaties van de kwantummechanica (Kopenhagen, agnostisch en orthodox) zijn op dit moment geen onderdeel van het kwantum-curriculum op de middelbare school. In een pilot studie is geprobeerd 1) een lessenserie te ontwikkelen over deze onderwerpen aan leerlingen zonder kennis van kwantumfysica 2) deze lessen uit te proberen 3) de leerresultaten en het lesmateriaal te evalueren. In deze lessen stonden de Bell-ongelijkheden, en daaruit volgende fenomenen en theoriën centraal. In totaal zijn er drie lessen van 50 minuten gegeven aan een 5 vwo-klas. De evaluatie heeft plaatsgevonden door middel van lesobservaties, een post-test en interviews. Uit deze evaluaties zijn mogelijke aandacht- en verbeterpunten voortgevloeid.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/76600
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page