Domain: 81 education, teaching

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Year | Item Type
Jump to: 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2006 | 2005 | 2004
Number of items: 486.

2017

Assink, A. (2017) Triarchische instructie versus directe instructive : even effectief voor alle leerlingen?

Bartelink, E.B.M. (2017) De integratie van technologie in het onderwijs: Hoe kunnen docenten in opleiding hierin ondersteund worden?

Boer, P.S. de (2017) The Role of Goal Orientation in Enhancing Adaptability by Using Serious Gaming.

Boshuizen, M.J. (2017) Evaluation of "Klassekist Super Spellen" : A Dutch method of spelling.

Dijken, Danny van (2017) Culture and learning in a high-tech environment: The relationship between cultural values and informal learning activities of highly qualified employees.

Dijkstra, J.J. (2017) De ontwikkeling van een observatieformulier om de mediatie van drie kenmerken van gemedieerd leren te onderscheiden in de klas.

Driesten, Minette van (2017) Een aanzet tot een ontwerp voor de analyse van maatschappelijke problemen.

Duivenboden, L.M. van (2017) The effect of productive failure instruction on the learning process, learning outcomes, and motivation of young children.

Eikema, L. (2017) Educating high-ability students through different types of inquiry learning in primary schools : A study on flow, mood, and learning outcomes.

Enk, M.C. van den (2017) Developing a tool for learning concept maps.

Ernst, B.T.M. (2017) Het effect van feedback en zelfexplanatie op het wetenschappelijk redeneren van kinderen.

Groen, L.C. (2017) Developing guidelines for integrating instruction in multimedia drills for Dutch primary schools : an educational design research.

Harmelen, E. van (2017) Combining direct instruction on the Control-of-Variables strategy with task segmentation : is there a positive synergistic effect?

Harmsen, G.W. (2017) Effects of curriculum characteristics on achievement in science and technical higher professional education.

Harnisch, Dominik (2017) The influence of teachers’ mindset, competitive attitudes, and self-efficacy in differentiation on the application of differentiating teaching methods.

Hilgerink, T. (2017) Toetsresultaten : Welke factoren spelen een rol bij toetsresultaten?

Hof, I.F. van den (2017) De geschiktheid van onderwijsruimtes : Het meetbaar maken van geschiktheid van onderwijsruimtes en een prestatiemeting van het rooster van Universiteit Twente op basis van de KPI ‘Geschiktheid van onderwijsruimtes’.

Hollander, A.K. den (2017) On route from error to learning : an exploratory study into the process of learning from error in teams.

Hopman, Niels (2017) De ontwikkeling en het testen van een praktische module scheikunde : de synthese van een biologisch afbreekbaar plastic. poly(ε-caprolacton)(PCL).

Hul, L. van 't (2017) Who am I as a Technical Physician? The professional identity of young professionals in an emerging field : An exploratory study into professional identity as a predictor of intended career choice and career development.

Jong, C.H.W. de (2017) Using the Hypothesis Scratchpad to scaffold inquiry learning: A scaffold to improve learning results?

Kiekebosch, L.R. (2017) De rol van sociale regulatie in de innovatie van teams : een meervoudige casestudy naar de kwantiteit en kwaliteit van sociale regulatie.

Klein, E.F. (2017) Problem-solving strategies and giftedness : a study into observable differences in problem-solving strategies between gifted and non-gifted children.

Klein Gunnewiek, Noëlle (2017) Implementation of a renewed questionnaire, applied in the adolescent contact moment in Child Health Care, by GGD Twente : analysis of the facilitating and impeding determinants.

Klunder, Ir. L.H. (2017) De effecten van contextuele video's op relationeel wiskundebegrip van leerlingen - Onderzoek van Onderwijs Léon Klunder.

Knapen, T. (2017) Integreren kun je leren; maar hoe leer je het begrijpen? : een alternatieve introductie op de onbepaalde integraal voor middelbare scholieren met wiskunde B; is er een eenvoudig, inzichtelijk en bruikbaar alternatief op zomaar 'anti-differentiëren' mogelijk?

Knoef, M.J. (2017) Attending to the knowledge, skills, and attitudes of teachers and students : guidelines for context-based chemistry curricula.

Kolk, M.A.G van der (2017) Onderzoekend leren bij kinderen met een verstandelijke beperking.

Kone, Assane (2017) Begrippenkaarten en VMBO leerlingen : niet stampen maar begrijpen.

Kronig, Gavin (2017) Titrimetrische gehaltebepalingen op projectbasis in 4 Havo.

Kuang, Xiulin (2017) Effect of different forms of pre-defined hypotheses on supporting inquiry learning in a simulation environment.

Kyei Baffour, M. (2017) The Impact of New Features on Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, Motivation and Satisfaction on a Discussion Forum in a Learning Management System.

Lamoré, M. (2017) Comparing a Multistage and a Linear Summative Test on Ability Estimate Precision and Classification Accuracy.

Meulen, D. van der (2017) Enhancing teachers' self-regulation of professional development: An application of appreciative inquiry and transformational leadership during performance conversations.

Mok, S. (2017) Gebruikte studiemethodes en hun effectiviteit : een beschouwing.

Muhle, S. (2017) Technological Training Programs to Train Healthcare Providers’ Communication Skills – A Literature Review.

Muller, A. (2017) Socially shared regulation in Scrum teams : A multiple case study into the regulation processes in Scrum team meetings and variations both within and across teams.

Otten, D.M. (2017) Honesty-Humility and Openness to Experience as Predictors of Hypothesis Confidence Among High School Students.

Ouwerling, J.A.F. (2017) Learning from incidents in fire brigade Twente : the stimulating and hindering factors in learning from incidents.

Pars, Cas (2017) PHREE of Phish : The Effect of Anti-Phishing Training on the Ability of Users to Identify Phishing Emails.

Petli, Alexandra (2017) Multiple-event measurement of self-directed learning: The interaction of personality traits and contextual variables on employees’ daily self-directed learning fluctuation.

Reiling, I (2017) Youth literature curricula at teacher training colleges in the Netherlands.

Roorda, F.V. (2017) Socially shared regulation in the workplace and the manifestation of the subphases.

Sas, Jolien van (2017) The effect of team leader stress on teams practicing cardiopulmonary resuscitation in a simulation room : an exploratory study into the effect of team leader stress on team leader behaviour, closed-loop communication, and team performance of a simulated medical emergency team.

Scheurwater, N. (2017) Video vs. text: Assessing the effectiveness of a video tutorial on the procedural- and factual knowledge of production workers and its potential benefits over a tutorial with text and still graphics.

Schilpzand, M.P. (2017) De motiverende werking van wiskundig modelleren.

Siero, N.B. (2017) Guidelines for Supporting Teachers in Teaching Digital Literacy.

Snijders, I.E. (2017) Differentiation during Close Reading: The design of an info-card to support primary school teachers to differentiate during close reading lessons.

Stal, S. ter (2017) Designing an Interactive Storytelling System for Children using a Smart Toy Design of a prototype to investigate the effect of emotional behaviour of a toy on children's storytelling.

Stinenbosch, Marlou (2017) Cumulative assessment in University of Twente's Mechanical Engineering curriculum : a pilot study.

Tiniakou, Evangelia (2017) Patterns of parenting in the life histories of highly self-regulated learners.

Tusscher, Maks ten (2017) Kennis en Vaardigheden voor Leerkrachten Omtrent Hoogbegaafdheid.

Vassou, Vasileia (2017) How Self-Regulated Learners Work and Learn : An Interview Study.

Veldhorst, S. (2017) STEM or not. Does the teacher determine this?

Verbeeten, Jet (2017) What do we learn from assessment? : developing an observation instrument to measure the use of Assessment for Learning in the classroom.

Vermeulen, H.C. (2017) HET GEBRUIK VAN ANALOGIEËN VOOR CONCEPTUELE UITLEG VAN ELEKTRICITEIT.

Verscheijden, Robert J.J. (2017) The role of corporate HR policy in facilitating and stimulating self-directed learning : an exploratory research.

Vor dem Berge, Moritz Frederik (2017) Digital privacy : behaviour and anxieties of a young digital generation.

Vries, J.A. de (2017) Collaboration in a CSCL environment : the impact of peer feedback on task performance.

Walsh, Mr. Niall (2017) Engaging with a living textbook : an exploratory study on the way in which students and teachers interact with and perceive a web based concept map visualization tool.

Warmerdam, J.A. (2017) Analysing Educational Policy: The Twente Educational Model.

Wevers, T.M.J. (2017) The potential of classroom technology, a system supporting personal and group feedback in mathematics education.

Zhang, Bo (2017) Moderator effect of reading proficiency on science performance across 15-year-old boys and girls in the Netherlands, Finland, and Singapore.

Zierer, Teresa (2017) The effects of different types of experience abroad in higher education on global skills.

de Jonge, N.C.M. (2017) Evaluatie Ervaringsvragenlijst TOM Modules Een Analyse en Verbetervoorstel.

2016

Aagten, D. (2016) Healthcare professionals' self-directed learning at the workplace.

Adamska, M.A. (2016) Formative assessment: Data use for school improvement.

Beek, A.D. van (2016) Betere conceptvorming bij natuurkundeleerlingen door gebruik te maken van video instructie.

Bloemberg, Aranka A.J. (2016) Differentiatie : wat zijn de effecten op de leeropbrengsten in 2HV? Wat zijn de effecten van gedifferentieerd lesgeven (m.b.t. differentiëren in instructie en in leerstof) op het begrijpen (procedureel dan wel conceptueel) van de lesstof (ontbinden in factoren) in 2hv?

Blokhuis, E.M. (2016) A study on the influence of the level of a student population on Mathematics Education at Primary Teacher Education Schools in the Netherlands.

Boon, M. (2016) Supporting pupils' knowledge sharing process by using a script in a collaborative context in primary education.

Boxtel, D. van (2016) Verschillen tussen aantekeningen: De invloed van leeftijd op het maken van aantekeningen door leerlingen.

Brar, J. (2016) Designing video instruction for statistics software.

Bredenoort, E. (2016) Integrating information literacy in Dutch language education : developing learning materials for information literacy in primary education.

Bruijnes, F. (2016) Kwantumtunneling zichtbaar gemaakt.

Buschers, L.J. (2016) Words, pictures or both? : the influence of the presentation of contextual numeracy problems on student performance in (pre)vocational education.

De Boer, P.S. (2016) Motor sequence learning : how ageing influences the development of motor skills.

Dmoshinskaia, Nataliia (2016) Dropout prediction in MOOCs : using sentiment analysis of users' comments to predict engagement.

Eshuis, G. (2016) Onderzoek in VWO5 naar een digitale lesmodule: leeropbrengst en werkplezier.

Fastner, M.C. (2016) Inter-university Networks: Rhetorics vs. Reality. Objectives and Activities of Members of the European Consortium of Innovative Universities.

GIELEN, M.V. (2016) Gezocht: technische meisjes : het werven van meisjes voor technische functies.

Godijk, N.G. (2016) An Integrated Model for the Degree of Rules in Parenting and its Association with Possible Psychiatric Disorders of Children.

Goossen, N. (2016) Evaluatie van een vragenlijst over E-Learning voor managers in het midden- en kleinbedrijf.

Grievink, B. (2016) An evaluation of learning materials designed to teach 21st century problem solving skills in secondary education.

Groothengel, M.C. (2016) Pre-service teachers as engaged readers of children's literature: Is it fiction?

Gürsoy, D. (2016) Assessing novice programmers’ performance in programming exams via computer-based test.

Harder, C.M.L. (2016) Practicum ‘Verbrandingswarmte kaarsvet’ in 4 havo : problemen en mogelijke oplossingen.

Hartman, E.H.M. (2016) Factors influencing dropout behaviour of gifted students : The influence of giftedness indicators and environmental, personal, and demographical factors on gifted students' dropout behaviour in giftedness programs.

Heij, M.L. (2016) Exploring the relation between visual and verbal learning styles, and performance on abstract and concrete problem solving tasks.

Hesselink, B.S. (2016) A closer look into monitoring processes of self-directed teams, that orked with Scrum.

Hetz, Anna (2016) Are you ready? - A readiness check of German primary schools for handling integration of refugee children.

Holband, Michah (2016) Wetenschapsoriëntatie : een onderzoek naar de mate waarin wetenschapsoriëntatie in het voortgezet onderwijs voorkomt en praktijkvoorbeelden van andere scholen.

Holzken, A. (2016) Experienced feedback and mindset of nurses: A research on the obstructing and stimulating aspects of the feedback process in combination with the implicit theories of nurses in a Dutch hospital.

Horst, M.L. ter (2016) Crossing boundaries : Identifying antecedents of intra- and inter team learning processes in the Dutch criminal justice system.

Janse, Renate (2016) Personality and achievement goals Relating the HEXACO Personality Factors to the 3 x 2 Achievement Goal Model.

Jochems, J. (2016) Trust, collaboration and learning in a hospital : nurses' perceptions of their team : effect of a learning intervention to improve the sense of trust during their collaboration.

Jonker, J.A. (2016) The impact of access problems on the information seeking behaviour of graduate students : a process study.

Josee, A. (2016) Zorgt het spelen van een serious multiplayer game in een collaboratieve setting voor een grotere kennis toename vergeleken met het spelen van een serious singleplayer game in een individuele setting? (Leren mensen meer bij het samen spelen van een multiplayer spel dan bij het alleen spelen van een single player spel?).

Kahmann, R. (2016) The Ability of the Inquiry Skills Test to Predict Students’ Performance on Hypothesis Generation.

Klaasen, J.J. (2016) De invloed van verschillende schooltijdenmodellen in het basisonderwijs.

Klont, L. (2016) Exploratory research into current eHealth and eSkills practices of medical specialists.

Koehorst, M. (2016) Internship motivation : can the formulation of high quality internship learning goals improve intrinsic motivation?

Kok-Willemsen, M. (2016) Job mobility in primary education: empowering teachers to come in motion! : different determinants involved in teachers' mobility decisions.

Kort, F. de (2016) Mensenrechteneducatie in Maatschappijleerboeken: een case study : verslag van Onderzoek van Onderwijs voor de eerstegraadsbevoegdheid Leraar Voortgezet Onderwijs Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen.

Kouijzer, M.T.E. (2016) Het gebruik van virtuele, anatomische 3D modellen door patiënten in de oncologie : Een kwalitatief onderzoek binnen het NKI-AVL, naar de behoefte aan het gebruik van een 3D model, als ondersteuning van de communicatie tussen patiënt en zorgprofessional.

Kreykes, N. (2016) Kinderen met faalangst bij Praktijk La Croix : een kwalitatief onderzoek naar de wensen en behoeftes voor een online faalangstinterventie.

Kroek, Monica (2016) Preparing pre-service teachers for high-quality science teaching : the development and effectiveness of an evidence-based professional development program to enhance pre-service teachers’ science teaching self-efficacy.

Laat, B. de (2016) Ontwikkeling van een meetinstrument voor creativiteit in het 21e eeuwse Nederlandse onderwijs.

Lembcke, Tim-Benjamin (2016) Towards an understanding of success dimensions in Design Thinking education.

Li, S. (2016) Does providing an advance organizer in online drill and practice games improve language learning outcomes?

Linneman, M.H. (2016) De invloed van instructie gericht op de drie wiskundige werelden van David Tall: het bevorderen van relationeel begrip bij het introduceren van exponentiële groei.

Ludden, M.J.W. (2016) Systematische naamgeving van organische moleculen in 4 VWO.

Meijer, G.M. (2016) Supporting Gifted Students in Inquiry-Based Learning Processes.

Meijer, Nicky Satia (2016) Demonstration based training for presentation design. A case study to design online training and evaluate its effects.

Meijerink, E.M. (2016) SET YOUR MIND! : Effects of an intervention on mindset, self-efficacy, and intended STEM choice of students.

Meijlof, I.H. (2016) Het voorbereiden van kinderen op onderzoek.

Merwe, C.H. van de (2016) Teachers' professional learning : researching the influence of collective leadership practices and the mediating role of teacher self-efficacy.

Mohammad, Soraya (2016) A case Study on exploring the relevance of evaluation characteristics in designing an evaluation approach on behaviour level on training effectiveness.

Mohr, Franziska (2016) Evaluating the effectiveness of the Kernvisie Method in supporting children with special educational needs.

Mokarram, A.R. (2016) De rol van motivatie in het keuzeproces van scholieren : Een statistische analyse naar de factoren die een rol spelen bij het kiezen voor het vak Maatschappijwetenschappen.

Möwes, R.A. (2016) The career compass : discovering diversity in STEM students' professional identity and its effects on their intended career choice.

Oosting, D. (2016) How do elderly people learn to work with an online system? an approach based on usability testing, literature and error classification theory.

Oude Luttikhuis, Malou (2016) First steps towards identifying the ''business model of the future'' for Higher Educational Institutions : rethinking university teaching : a paradigm shift?

Patzak, Cosima, D. (2016) Does the lone wolf get burnout? : A positive psychology intervention in Dutch nursing homes, examining positive relations and burnout.

Rouweler, M.J.M. (2016) Equipping pre-service teachers to improve science education at primary schools: The impact of a science professional development program on pre-service teachers' subject matter knowledge, teaching strategies, self-efficacy, and attitude.

Scholten, M. (2016) The effectiveness of an online driving simulation for adolescents without driving experience.

Schouwstra, M. (2016) Social media interaction between teachers and pupils: Exploring opportunities and challenges in elementary school contexts.

Severijn, T.E. (2016) Het gebruik van anatomische 3D-modellen in het consult : een kwalitatief onderzoek naar de intentie tot gebruik van het anatomisch 3D-model vanuit het oogpunt van de zorgprofessional binnen het Antoni van Leeuwenhoek.

Slaghuis, J. (2016) Invloed van een mastery-avoidance doeloriëntatie op het ontvangen van feedback in termen van emoties en inhoud van communicatie tussen tweetallen.

Smeenk, Carmen (2016) How clinicians think : changing gear to arrive at the right diagnosis. An exploratory study on the transition from the routine to the effortful mode of clinical reasoning.

Soeparwata, A.I. (2016) Institutional Autonomy of Universities in Theory and Practice : A qualitative Research on decentralized Financial and Human Resource Competences.

Staay, Y. van der (2016) Schetsen in de O&O les : Ontwikkeling en evaluatie van een instructievideo.

Staijen, Lindsey Jolien Mariëtte (2016) Evaluation of data driven teaching in primary education : a mixed methods study.

Stellmach, R (2016) Een internationale vergelijking van digitale geletterdheid in het curriculum.

Teschner, J. (2016) Serious Games in Medical Education : as Learning Tools.

Teunis, G. (2016) Towards a design for professional development of honors teachers at Saxion University of Applied Sciences.

Veldhorst, C. (2016) The professional identity of STEM-students.

Vries, L.O. de (2016) Statische & Dynamische Visualisaties bij Optimalisatieproblemen : De invloed van visualisaties op de prestaties van wiskunde A leerlingen in 5 vwo.

WU, D. (2016) Play and practice together: How to Design the practice activity in E-learning by adding social interaction.

Wagenaar, Dineke (2016) Maatschappij dichtbij! : een ontwerponderzoek naar een effectief lesprogramma over een lokaal thema.

Westendorp, A. (2016) Agile versus waterfall methods : differences in knowledge networks and performance in software engineering teams.

2015

Abdusyakur, I. (2015) Data-based decision making in the school environment : a study on data use in Indonesian primary schools.

Aertken, Julia (2015) In the course of the Bologna Process : are Diploma Supplement labels contributing to the mobility of students in Germany, the Netherlands and the UK?

Ahmed, A.Y. (2015) Improving schools through data-based decision making : an assessment of data use in primary schools in Ethiopia.

Baan, A. (2015) Intern toezicht in het voortgezet onderwijs : een onderzoek naar verschil in rolopvatting van toezichthouders.

Boijmans, Joyce (2015) Ontwerp en evaluatie Life & Science Leerjaar 2.

Boshuizen, M. (2015) De effectiviteit van verschillende instructiemethoden bij onderzoekend leren.

Bosveld, S. (2015) Problems in cooperative learning : a qualitative overview at mechanical engineering education at the University of applied science Utrecht.

Buschers, L. (2015) The impact of student characteristics and students' attitude towards coaching on self-directed learning and career identity in vocational education.

Dannenberg, S.E.C. (2015) Learning paths of teachers, studying: intention, activities and outcomes to understand teacher learning at the workplace.

Dekker, Thomas W.G. (2015) Applying parental involvement in secondary vocational education using a technological solution.

Dijk, G.H.S. van (2015) Excellence in Higher Education.

Enk, M. van den (2015) Teaching quantum mechanics using qCraft.

Eshuis, E.H. (2015) Effectiviteit van de STIP-aanpak : Een onderzoek naar kennisuitwisseling en kennisontwikkeling bij leerlingen van verschillende competentieniveaus.

Evers, K. (2015) Exploring university teachers' attitudes towards curriculum reform.

Gerritsen, Anja (2015) Maatschappijleer: bereiken we leerlingen met ASS?

Hof, F. and Dupont, S. and Eijmaal-Kroonbergs, F. (2015) Van Hiele levels applied to solving combinatorial reasoning problems.

Hollan, S. (2015) Integrating informal learning into a formal training environment.

Höltje, L. (2015) Intra-teamleren en inter-teamleren in docentontwerpteams in het hoger onderwijs.

Janse, R. (2015) Leestalenten laten excelleren in het primair onderwijs : een theoretisch raamwerk ten grondslag van een systematisch review van het onderzoek naar talentontwikkeling op het gebied van lezen in het primair onderwijs.

Jansen van Jorksveld, S. (2015) Student outcomes in the Twente education model : research at the University of Twente.

Jonge, Grietha de (2015) De praktijk van onderzoekend leren in het voortgezet onderwijs : de verschillen tussen onderzoeksmethoden uit de literatuur en onderzoeksmethoden in lesmateriaal en het gebruik daarvan in de klas.

KOSAR, D. (2015) Voortijdig schoolverlaten : een onderzoek naar voortijdige schoolverlaters binnen de gemeente Haaksbergen onder Turkse en Marokkaanse jongeren.

Kemps, J. (2015) De inzet van iPads in het basisonderwijs : een onderzoek naar de verwachtingen van basisschoolleerkrachten bij de inzet van iPads in de lespraktijk.

Knoef, M. (2015) Supporting pre-service teacher's technological pedagogical knowledge integration through technology-enhanced lesson planning.

Krakers, M. (2015) Investigating the effects of 'being a type of starting teachter' on Teacher Self-Efficacy and the Mediating rols of its Sources.

Kranenburg, Anieke (2015) How to increase participation rates in part-time higher education? : An ex-ante evaluation of four scenario’s proposed by the Dutch government.

Leferink, J. (2015) Strategic behavior by students : a supplementary explanation for differences between marks on school examinations and central examinations in Dutch pre-university education.

Li, Meng (2015) The relationships bewtween organizational culture, knowledge productivity and value creation.

Lubitz, M. (2015) Lerarenkenmerken en de implementatie van het onderwijs in digitale geletterdheid in het VO.

Marica, A. (2015) Becoming a reflective educational professional : an interpretative phenomenological analysis of students' experiences.

Meenderink, Britt (2015) TPACK bij het ontwerpen van ICT-lesplannen : ondersteuning voor docenten in opleiding.

Mul, Hinke M. (2015) Leerlingen over het vak Maatschappijleer : een Q methodology onderzoek.

Muller, A. (2015) De rol van leerlingkenmerken en de thuissituatie van leerlingen bij vaardigheden in digitale geletterdheid.

Nguyen, Ha (2015) Wiskunde en de industrie.

Nieboer, S. (2015) Snappet-onderwijs en gedifferentieerde instructie : het observeren van gedifferentieerde instructie tijdens een les met Snappet-tablets.

Otten, M. (2015) Evaluation of the workshop Effectief studeren and the online course Snellezen.

Ouwerling, J.A.F. (2015) De modererende rol van transformationeel leiderschap op het effect van diversiteit op professioneel leren binnen docententeams.

Plass-Oude Bos, Danny (2015) Identifying and addressing common programming misconceptions with variables (part 1).

Profijt, J. (2015) The influence of the work environment on training transfer.

Rijdes, L. (2015) Researching the contribution of social support and occupational self-efficacy in work-related learning of nurses.

Rorije, R. (2015) De toepassing van leeractiviteiten onder toptalenten, talentvolle en beperkt talentvolle engineers in een high-tech organisatie.

Snijder, K. (2015) Professionele ontwikkeling van samenwerkende universiteitsdocenten : de relatie tussen bevlogenheid, self-efficacy en resources in professionele ontwikkeling.

Spijkers, Michelle (2015) De maatschappijwetenschappelijke vaardigheden getoetst : een onderzoek naar de denkvaardigheden die in de centrale examens van de pilot maatschappijwetenschappen zijn getoetst.

Ströer, Marina (2015) Learning and Development trends in the Netherlands: Investigations in Dutch based multinationals.

Teigler, M. (2015) The influence of goal-specificity on main effects and interaction effects in a semi-complex system.

Teng, J. (2015) The effectiveness of video tutorial and preview on self-efficacy, task performance and learning : an experimental study conducted at a middle school in Shanghai, China.

Timmer, D. (2015) How to stimulate transformative learning? : an explorative study into the triggers of transformative learning in the context of entrepreneurial development.

Velde, Wolter van der (2015) Dynamisch tegenover statisch lesmateriaal.

Verbeeten, J. (2015) Opstaan of zittenblijven? : een kwalitatief onderzoek naar zittenblijven in het voortgezet onderwijs in Nederland.

Verhagen, K. (2015) Strategie-instructie bij serious gaming: expliciet versus adaptief. Een onderzoek naar de effecten van strategie-instructie bij serious gaming op de domeinkennis en self-efficacy van vmbo-leerlingen.

Voerman, T.E. (2015) The effect of summaries in instructional videos on performance and learning.

Vorgers, M.J.M. (2015) The boys discussion: study success differences in Dutch higher education.

Walter, A. (2015) EST pre-Master self-Study package : experiences and attituddes.

Wels, F. (2015) Information literacy in higher education : developing a rubric to measure bachelor students' competences.

Wilbrink, S. (2015) Het implementeren van de 21e eeuwse vaardigheden in het speciaal basisonderwijs.

Zhou, L. (2015) Towards a social professional learning in schools : a study on social professional learning of VET-teachers and its influential factors.

Zomerdijk, R.F. (2015) De juiste student op de juiste plek : onderzoek naar de invloed van studentprofiel op academische motivatie.

2014

Atema, Adriana and Schmidt, Evelien (2014) Lesson Study op Het Vlier.

Bach Kolling, Nienke (2014) De invloed van de thuisomgeving op leespresentaties : onderzoek naar de samenhang tussen de thuisomgeving en de leesprestaties van leerlingen in het primair onderwijs.

Bakker, Amarens (2014) Verpleegkundig leiderschap in Medisch Spectrum Twente.

Balen, Simone van and Baranowski, Lina (2014) Lesson Study : onderzoek naar enculturatie van startende docenten.

Baysoy, Gabriella (2014) Student loans and debt aversion in Portuguese Higher Education.

Beek, Odyl ter (2014) Module biofysica : het opsporen van kanker met MRI.

Beestman, Linda (2014) Interactive whiteboard use in elementary education : How to support teachers to improve their education, using the interactive whiteboard.

Berg, Dieuwertje ten (2014) Het effect van transformatief leiderschap en diversiteit op de professionele ontwikkeling van mbo docenten.

Berloth-Telgen, Cynthia (2014) Sinus als procept : het effect op het begrip van goniometrie door het gebruik van embodied world van Tall tijdens het wiskundeonderwijs.

Bollemaat, Hermen and IJmker, Hannah (2014) Labjournaal : leerdocument of noodzakelijk kwaad?

Brandenburg, Sandra (2014) Researching the contribution of career guidance for career identity and self-directed learning in career processes.

Bönte, J.K.L. (2014) Intercultural Sensitivity as a Result of Educational Design: A Continued Panel Study.

Cinjee, Davy (2014) Toetsing binnen het vernieuwde vak Maatschappijwetenschappen Analyse van schriftelijke havo schoolexamens en centrale examens in het licht van de concept-contextbenadering.

Coenen, Tom (2014) Professionele ontwikkeling van docenten in een Lesson Study team: de aanpak van telproblemen.

Dam, E. (2014) Effects of the dyslexic version of the typewriting course TypeTopia on reading skills of dyslexic children.

Damsma, Gerke and Zejnullahu, Visar (2014) Samenwerken op de middelbare school, hoe verloopt dat?

Davelaar, K.I. (2014) Protecting high school students from bullying: Bully Shield.

Dietrich, Erik and Sleutel, Pascal (2014) Quantummechanica zichtbaar voor het oog : een analogie om golf-deeltjes te zien en onbepaaldheid te begrijpen.

Donkelaar, S.F.P. ten (2014) Cooperative learning : over de effectiviteit van samenwerkend leren in het scheikunde onderwijs.

Drenth, Nadieh (2014) Talentontwikkeling in rekenen binnen het primair onderwijs : theorie en praktijk.

Duipmans, Evert and Pothoven, Tristan (2014) Gebruik van instructievideo’s bij programmeeronderwijs.

Duuren, David van (2014) Verschillende opvattingen over burgerschapsvorming, verschillende games? Een onderzoek naar voorkeuren voor een bepaald type game onder maatschappijdocenten.

Elsinghorst, Ruud (2014) Differentiatie in de klas op het Udens College.

Fiering, T. (2014) Professional development of paraprofessionals in a Training-of-Trainers model.

Getkate, Niels (2014) Student entrepreneurs’ awareness and use of entrepreneurial support instruments.

Geurts, L.R.M. (2014) The role of a University curriculum design in intercultural sensitivity of students.

Groothengel, M.C. (2014) Ontwerprichtlijnen voor een digitale leeromgeving.

Hekker, Michael and Weerd, Laura van de (2014) Modelleren voor nu en in de toekomst.

Herp, N.N. van (2014) Shared meaning, one step closer to understanding educational reform : an investigation from a sense making perspective on how shared meaning among teacher team members can be established to support educational change.

Hirs, Suzan (2014) The internationalization of education within the Dutch context : implementing the IB MYP and CLIL.

Holwerda, Geert van (2014) De ontwikkelinng van didactische ICT-vaardigheden van PABO-docenten.

Jolij, Ilse (2014) Self-directed learning in self-directed teams in a healthcare organization.

Jonkheer, Miriam and Bisschop-Veenstra, Rianne (2014) Het stimuleren van excellentie in de wiskunde les.

Kippers, Wilma (2014) Data-based decision making in primary education : an exploratory case study.

Klaver, Bernadette Maria (2014) Implementing 21st Century Skills in Dutch secondary education.

Krop, S.B.A.M. (2014) Onderzoek naar de gebruiksvoorkeuren in het gebruik van educatieve E-books bij studenten aan de Universiteit Twente.

Meijer-van der Veen, Elly (2014) Ondersteuning van samenwerken : het leereffect van een training in communicatieve vaardigheden voorafgaand aan een CSCL-tekentaak.

Melissant, L.M. (2014) De modererende rol van team diversiteit op de relatie tussen taakafhankelijkheid en professionele ontwikkeling van docententeams op het mbo.

Mnyasegna, Hawa (2014) Data-based decision making in improving education : an assesment of data use by secondary schools teachers in Dodoma Region, Tanzania.

Molder, Jantine te (2014) The redesign of a cashier trainer.

Mulder, Harmen (2014) The effect of the use of expected time-on-task indicators on the behaviour of high school physics students with respect to homework assignments.

Mulder, Quinten (2014) The effect of differentiated instruction on student mathematics achievement in primary school classrooms.

Möwes, Randy (2014) Variations of problem- and project-based learning in higher education.

Nehring, Monika (2014) The European discourse on Youth Unemployment - Social inclusion; a step towards sustainability? The consideration of social inclusion measures within EU youth policy-making.

Osinga, Gerard (2014) HiSPARC in England ; A pilot study investigating the status of the high-school project on astrophysics research with cosmics in Bristol and the Vicinity.

Otten, Maaike (2014) Team learning processes in higher education and innovation.

Peuscher, Alexander H. (2014) De ontwikkeling van een arrangeeromgeving ter bevordering van de ontwerpvaardigheden van docenten.

Raspe, Marloes (2014) Docent observatiemethoden voor onderzoekend leren : Een vergelijking van 2 docent observatiemethoden voor onderzoekend leren.

Ruitenberg, Laura (2014) Simulating the complexity of the classroom : helping student teachers creating an effective and positive learning environment in the classroom.

Schoenmaker, Jan (2014) Leerlingen als experts : een goede oplossing?

Schouten, Evy (2014) The influence of QuikScan summaries on comprehension and recall of children in grades 5 and 6.

Schut, K.J. (2014) Developing a model of the various types of recognition of prior learning and their use in youth work in the european union.

Siers, Tom (2014) (Readiness for) e-learning implementation in a large transportation company : results of design-oriented research.

Sinke, Mariska (2014) Knowledge sharing in schools with data teams.

Snelder, M. (2014) High school students' understanding of magnetism.

Sturing, T. (2014) An explorative research on the quality of primary education in Bali, Indonesia.

Tesema, Melaku Tesfa (2014) The validity of University Entrance Examination and High school Grade point average for predictiong first year university students' academic performance.

Tijhuis, Marian W. (2014) Rekenonderzoek 2013-2014 op het CSG Reggesteijn College.

Timmer, Janine (2014) Maatschappijleer versus Maatschappijwetenschappen ; onderzoek naar verschillen tussen Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen, vooral volgens opvattingen van havo 4 en 5 leerlingen.

Veen, Niek van der (2014) The sustainability of the datateam method : a qualitative study of the implications for practice and policy and differences between schools.

Verhoog, Govert P.J. (2014) Development and validation of an assessment form for clinical competence in physiotherapy education.

Warrink, F.S. (2014) Docentontwikkeling aan de hand van Lesson Study bij telproblemen.

Winkels, Jessy (2014) Increasing data-informed decision making in vocational education : an exploratory case study at Groenhorst Emmeloord.

Young, Samuel (2014) Peer instruction.

2013

Aalbers, Jacqueline (2013) Het Kennishuis: Vermenigvuldigen door delen.

Abbing, Jens (2013) Effect of Students' Engagement on academic achievement in Different Stages of their Academic Career from a Dropout Perspective.

Benes, Marit (2013) Student teachers’ way of learning: Stimulating student teachers’ deliberate practice and meaning-oriented learning during their internship in school-based teacher education.

Bruggink, Jaap (2013) Burgerschapsvorming in Nederland en Bulgarije : onderzoek naar de houding van leerlingen ten aanzien van immigranten en etnische minderheden.

Bunte, Liz (2013) Leesstrategieёn en instructievormen ter bevordering van begrijpend lezen in het basisonderwijs.

Clahsen, Sander (2013) Stakeholderdialoog over nanotechnologie door het RIVM : theorie en praktijk.

Diepemaat, Sophie (2013) Ruud van Nistelrooy academy: Een kwantitatief onderzoek naar de interpersoonlijke competenties van kinderen aan het begin van de Ruud van Nistelrooy academy.

Dieters, Anja (2013) Factors influencing student delay in higher education. A case study at Stenden University of Apllied Sciences.

Dijkdrenth, Eveline (2013) Burgerschapscompetenties onder voormalige mbo en havo leerlingen in het hoger onderwijs.

Eidhof, Gijs (2013) Het vergroten van ouderbetrokkenheid van de game Taaltreffers.

Esterik, Christina van (2013) The Implementation of the 21st Century Skills in the Primary School Curriculum: Collaboration, Digital Literacy, Creativity and Productivity in grade 3-6 of a Dutch Primary School.

Euverman, Manon (2013) Leerlingen over de concept-contextbenadering : Een evaluatieonderzoek naar de ervaring van de eerlingen van een viertal pilotscholen over het vernieuwde programma maatschappijwetenschappen.

Ham, Sylvia van der (2013) ONDERZOEKEND LEREN & (HOOG)BEGAAFDHEID: Ondersteuning van (hoog)begaafde leerlingen bij het observeren en het interpreteren van data.

Harkink, Peter (2013) De ontwikkeling van een lesobservatie-instrument voor het rekenonderwijs volgens het Focus-principe.

Hesselink, Heleen (2013) Analysis Phase in the Development of a Student Monitoring System for Physiotherapy Studies at Saxion Enschede.

Hogeboom, Kim (2013) Surface-initiated ATRP of grafted p-vinylphenylsulfonylhydrazide silica nanoparticles as a foamable precursor for porous nanocomposites.

Huigen, Hilda (2013) Het gebruik en effect van prestatiegegevens uit Vensters voor Verantwoording.

Huijzer, Stefanie (2013) erschillen tussen lerarenopleidingen en hoe leraren-in-opleiding leren.

Kessel, Nadja van (2013) Hints ter bevordering van metacognitieve vaardigheden.

Koch, Julia (2013) A VALIDATION SYSTEM FOR NON-FORMAL AND INFORMAL LEARNING IN GERMANY.

Kone, Assane (2013) Measuring the Impact of the International Fellowships Program (IFP) in the Area of Education: Development of a Valid and Reliable Measurement Instrument.

Leuteren, P. van (2013) Wetenschapsgeschiedenis in het wiskundeonderwijs.

Matzner, Matthias (2013) Economünt.

Otter, Dorien den (2013) Onderzoek naar de waardering van humor en de overdracht van informatie met humor bij kinderen van 8 en 12 jaar.

Oude Alink, Charlotte (2013) Professionalisering van VO docenten in DOTs.

Pantjes, E.A. (2013) From positioning to professionalizing learning.

Pikaar, Yara (2013) Implementing a new instructional design framework in an animated pedagogical agent: Does an animated pedagogical agent enhance student motivation and learning gains?

Pinxteren, Veerle van (2013) Een project voor eerstejaarsstudenten aan de lerarenopleiding Frans om zelfstandig en ICT-ondersteund luisterstrategieën te ontwikkelen.

Poel, Lisanne (2013) Professionele betrokkenheid en de invloed op leerlingprestaties.

Poelman, Laura (2013) Ontwikkeling van sociale competenties: de invloed van het programma van de Ruud van Nistelrooy Academy en de rol van de school.

Profijt, J.G. (2013) De invloed van de leerkracht op de leereffecten van leerlingen bij de serious game Taaltreffers.

Rem, Frank (2013) LEARNING ANALYTICS IN SCHOOLTAS : Ondersteuning van het beslissingsproces van basisschoolleerkrachten middels learning analytics in een tabletleeromgeving.

Rijnaarts, Timon and Dijkslag, Dineke (2013) Beelden van Scheikunde en Scheikundigen.

Rijpkema, Marine (2013) DIGITALISERING TRAINING VERPLEEGKUNDIGEN: Ontwerp en ontwikkeling van video's en animaties voor het gebruik van een infuuspomp in de thuiszorg.

Riswijk, Carolien van (2013) Interactie tussen onderzoek en praktijk in het onderwijs: processen, participanten en sleutelfactoren.

Robbins, Scott (2013) The virtues and vices of technology in the classroom.

Rossum, Terri van (2013) E-learning : ook voor de scholingsbehoeften van verpleegkundigen?

Saphira, Ira (2013) The influence of curriculum elements on the perceived effectiveness of dfp tk. Pertama lipi.

Scholten, Nienke (2013) Data teams for school improvement: Sharing knowledge.

Sinke, Mariska (2013) Zittenblijven In De Kleuterklas.

Smits, Pieter (2013) Rationales for Modern ICT Implementation into Schools: a case of tablet PCs.

Sprunken, Tessa (2013) Introductie van de afgeleide in de vierde klas van het VWO.

Steeneken, Anna (2013) Tablet Gebruik voor Activerende Leeractiviteiten: Een exploratieve case study binnen het Vlaams beroeps en technisch secundair onderwijs.

Stege, Thomas (2013) Performance Assessments in Vocational Education: A Qualitative Follow-Up Study.

Stroer, Marina (2013) UNCOVER SUCCESSFUL ENTREPRENEURSHIP.

Struijk, Richard (2013) Het gebruik van PowerPoint op de middelbare school; het effect van deze lesmethode op de meningen en lesprestaties van de leerlingen.

Teunis, Bernard (2013) Bevorderende en belemmerende factoren bij de implementatie van opbrengstgericht werken.

Timmer, Marco (2013) Profielkeuze traject Isendoorn college onder de loep.

Uwland, Arnaud and Vliet, Folkert van (2013) Differential equations in Dutch secondary school: a conceptual approach.

Veldschoten, Nienke (2013) Internationale Competenties: Over het leren en meten van competenties van de hbo-opleiding IBL.

Wonder, Marianne (2013) Evaluatie module nieuwe scheikunde: Schoonmaken.

Wubs, Wendy (2013) Opvattingen over toetsing van jonge kinderen.

2012

Abbes, Marieke (2012) Opbrengstgericht werken en prestaties van leerlingen in het basisonderwijs.

Ansyari, M.H. (2012) The development and evaluation of a professional development arrangement for technology integration to enhance communicative approach in English language teaching.

Bauer, Karen (2012) Collectief leren in Suriname: een systematische review naar de condities voor en effecten van informeel collectief leren op kwaliteitsverbetering van de kennis en vaardigheden van docenten.

Beestman, L.J. (2012) Schooltv-weekjournaal in het basisonderwijs.

Benistant, M.T.A. (2012) Docentmotivatie voor ICT gebruik in het basisonderwijs.

Bilsen, Job (2012) Student involvement and Facebook, the perfect match?

Bom, Mila (2012) De invloed van culturele factoren op een lesprogramma voor een samenwerkingsproject tussen een Nederlandse en een Cambodjaanse school.

Boonen, Imke (2012) Succesvol integreren van tablet PCs in het voortgezet onderwijs - Welke ondersteuning hebben docenten hierbij nodig?

Bosma, Erwin (2012) “Large scaling scanning microscope” Demonstratiemodel Near-Field Scanning Optical Microscope (NSOM).

Bron, Rike (2012) Transfer of and for learning - A study on a new transfer component and its influencing factors.

Bökkerink, Wim and Stam, Jantien (2012) Modelleren.

Droogendijk, Harmen (2012) Naar een informatieoverdracht-practicum voor het NiNa-domein “Communicatie: Ver en dichtbij”.

Eikelboom, Arjan and Heuver, Christiaan and Riezebeek, Hans (2012) Afhandeling van telefoon, e-mail en post bij de Gemeente Enschede : Een praktisch wachtrij-probleem.

Elijzen, N. (2012) Professionalisering van docenten in het academietraject van de Global Academy - Onderzoek naar de benodigde competenties, professionaliseringsbehoeften en voorkeuren van professionaliseringsactiviteiten van docenten, die werken met het academietraject van de Global Academie.

Elizen, R.A. (2012) Blue energy: Kwalitatief onderzoek naar de factoren die het publiek beïnvloeden bij de vorming van een houding ten opzichte van Blue Energy.

Gehling, Rens (2012) De toepassing van applets voor het bevorderen van het inzicht bij beeldvorming en beeldconstructie in de optica.

Geloven, Mirte van (2012) Begeleiding bij talentontwikkeling - In hoeverre beschikken vmbo-mentoren over de competenties waarvan wordt aangenomen dat deze belangrijk zijn bij het begeleiden van leerlingen bij hun talentontwikkeling?

Groenhuis, J. and Mattijssen, C.K.H.M. (2012) Professionalisering van de wiskunde-docent door middel van lesson study.

Hartman, Anouk (2012) Een Smaakles als driegangenmenu: Aanpassingen aan een bestaande Smaakles door docenten met behulp van (digitale) leermiddelen.

Haule, Michael Emanuel (2012) The perceptions of school teachers and leaders toward school inspections in Tanzania secondary schools: the case of Arusha Municipality.

Heitink, Maaike (2012) Designing for scale: Linking actors for successful curriculum development.

Hopstock, Christine (2012) Learning to teach in a dual learning environment.

Houben, Yves (2012) Werken aan Scientific Citizenship in groep 8 van het primair onderwijs : Exploratief onderzoek naar mogelijkheden.

Isnaeni, Mukhammad (2012) The effectiveness comparison between on-screen video and paper-based tutorial on learning performance in text formatting (An experiment study in Indonesian context).

Jelluma, R.C. (2012) Talentontwikkeling van hoogbegaafde leerlingen in het basisonderwijs - Talentontwikkeling voor een hoogbegaafde leerling vergt meer dan alleen het geven van instructie aan deze doelgroep.

Koch, Julia (2012) Een elektronische leeromgeving voor informeel zelfgestuurd en probleemgestuurd werkplekleren.

Koning, Renske (2012) Borstkanker in beeld : Motivatie van leerlingen.

Kramer, J.C.M. (2012) PictoPal en de factoren voorkennis, task-comprehension, betrokkenheid en belemmeringen - Onderzoek naar de invloed van voorkennis op de task-comprehension, betrokkenheid en belemmeringen van een kind in het gebruik van het programma PictoPal.

Laarhuis, Rosalie (2012) Verschillen tussen jongens en meisjes in de aanpak van een informatieprobleem - In hoeverre verschillen jongens en meisjes uit de eerste klas havo/vwo van elkaar in het aanpakken van een informatieprobleem?

Lin, Longquan (2012) Self-directed learning at the workplace: the role of others.

Meer, Robert van der (2012) Gebruik van Rubrics voor de beoordeling van presentaties van 4-HAVO Technasium leerlingen.

Meulen, Marie van der (2012) De weg van een Wiskunstenaar.

Meulenbroek-Bulthuis, Susan (2012) Een Case Study Toetsing : Hoe de schoolexamens Maatschappijleer te verbeteren.

Molen, S.P. van der (2012) De Leerling centraal : Onderwijs op maat met digitale middelen.

Muijlwijk, Heleen (2012) Static traffic Assignment with Junction Modelling.

Nguyen, Tram (2012) International quality assurance in Vietnam's higher education : the influence by international projects.

Nimeijer, Annet (2012) Kennis houvast! Een verkenning naar een methodiek die cruciale, impliciete kennis van een ervaren medewerker achterhaalt en organisaties handvatten biedt om deze kennis te behouden.

Omoso, Elisha Osio (2012) Data-Based Decision Making in the School Environment: An Assessment of data use by secondary school teachers in Kisumu East District, Kenya.

Otter, D. den (2012) Opgepast, ik lust een hele boekenkast! Onderzoek naar het verband tussen het leesklimaat thuis en de leesattitude & leesfrequentie van het kind.

Platschkowski, Ralf (2012) DOES COLLABORATIVE GAMEPLAY ENHANCE LEARING WITH AN EDUCATIONAL COMPUTER GAME?

Rem, Frank (2012) De invloed van licht op het samenwerkingsproces van basisschoolleerlingen.

Richtering, Carolin (2012) Supporting evidence evaluation skills - Process support for evaluating sinking objects in an authentic inquiry learning environment.

Ruiter, Lotte de (2012) Over de invloed van technologie bij mobiel leren op motivatie en leren - Binnen een educatieve tocht gemaakt voor NME Enschede.

Rüther, Katja (2012) ICT en leerprestaties - Een systematische review naar de invloed van ICT op leerprestaties in exacte vakken in het voortgezet onderwijs.

Schiphauwer, Marleen (2012) Professionele ontwikkeling van docenten middels deelname aan een datateam “Een onderzoek naar de effecten van deelname aan een datateam op de professionele ontwikkeling van docenten in het speciaal onderwijs”.

Schmidt, Lisa Marie (2012) Ontwerpmodel voor digitale scholingen - Optimalisatie van het ontwikkelen van digitale scholingen op basis van onderwijskundige ontwerpmodellen en ontwerpbenaderingen.

Spuls, Sanne Salomé (2012) “Leren Leren” Onderzoek naar de effecten van het Leerling-Gezel-Meester-principe op het studiesucces van bachelor studenten TBK.

Tjoonk, Leonie (2012) De OSDE methode : Het toepassen van ‘Open Spaces for Dialogue and Enquiry’ in lessen maatschappijleer.

Vosse, J.M. van de (2012) Chemie van context naar concept : ‘Verf maken: je reinste tovenarij?’.

Vreeswijk, Saskia and Brenneisen, Laura (2012) Worden doelstellingen nieuwe scheikunde gehaald met de module : Groeien planten beter met chili-salpeter?

Vriend, C.J.N. (2012) Modelleren : Onderzoek naar factoren die bepalend zijn als goede basis voor onderwijs in modelleren.

Vries, Hanneke de (2012) Optimaliseren van de transfer van training door in te spelen op de voorkeuren voor manieren en vormen van leren bij de cabine leden van de KLM - Een onderzoek naar de transfer bevorderende factoren en de invloed die zij uitoefenen op de voorkeuren voor manieren en vormen van leren van cabine leden bij de KLM.

Vrijer, Ivo de (2012) Scientific Authority in Decline? : The discussion about the HPV-vaccination viewed through the eyes of the stakeholders.

Waarden, Petra N. van (2012) Inzetbaarheid multimedia cases in lerarenopleidingen.

Weierink, G.J.M. (2012) Verf maken, je reinste tovenarij : Een studie over het gebruik van het context-concept onderwijs in het algemeen en een onderzoek van onderwijs over het gebruik van een context- concept module in het scheikunde onderwijs op het Bonhoeffer college, locatie Van der Waalslaan.

Weldink, Gerben (2012) Het KeCo systeem.

Welsen, Jeffrey van (2012) Ondernemerschap in het basisonderwijs.

Winkels, A.J.H.M. (2012) De klas uit? Bacheloronderzoek naar de leereffecten van een mobiele tocht in groep 4 ten aanzien van een traditionele, klassikale les en de invloed van motivatie op dit leereffect.

2011

Anand, Gargi (2011) Needs and context analysis for public preschool para teacher professional development program in India.

Appelman, Luuk (2011) Videometing in een open onderzoek : Motivatie en effectiviteit.

Coffa, Stuart (2011) Nieuwe Scheikunde : Beeldvorming, kennisoverdracht en leerrendement MODULE VOEDINGSMIDDELEN Aangepast voor 3e leerjaar Gymnasium Celeanum Zwolle : Toepassing en evaluatie.

Dorenvanck, Peter van and Klomp, Jasper (2011) Instrumenteel en symbolisch denken niet toereikend voor hogere wiskunde? : Speltheorie 5vwo.

Duizendstra, Don (2011) Aanbrengen van basiswiskunde essentieel voor de aansluiting VO-HO : Een docent voor de klas, een student achter de PC of allebei?

Heerink, Jony (2011) Het ontwerp van de vaardigheidskaart: ‘programma van eisen’.

Jong-Berkhout, Pauline de and Gerritsjans, Arthur (2011) Evaluatie module nieuwe scheikunde: Melkzuur, van Spierpijn tot Bioplastic.

Lanting, J.R. (2011) De inzet van kennisbladen in de HAVO wiskundeonderwijs.

Siers, P.J.H. (2011) Samenwerkend leren in expertgroepen.

Sillessen, J. and Dijkstra, B. (2011) Wiskundig Voorspellen : Differentiaalvergelijkingen : Een introductieles en het effect ervan.

Timmer, Mark (2011) Onderzoek van Onderwijs - Rijkere cognitieve eenheden door het benadrukken van synthetische meetkunde tijdens de behandeling van analytische meetkunde.

Veen, Annelies van der (2011) Genderverschillen in de wiskunde : Welke zijn de genderverschillen in aanpak bij wiskunde B 5 VWO-leerlingen van een wiskundig probleem in de analyse.

Veen, Robert-Jan van (2011) Citius, Altius, Fortius : Ontwerp, uitvoering en evaluatie van het onderdeel Bewegingsanalyse van de sportmodule voor het vak Natuur, Leven en Technologie.

Velde-van Aken, Harmke van der (2011) Een ICT rijke studiewijzer.

Verhage, Mariella (2011) Lab on a Chip als practicum : In het voortgezet onderwijs.

2010

Alberink, M.J. (2010) Instrumenteel of relationeel, symbolic of embodied? : Ontwerp van criteria voor classificatie van antwoorden.

Bouwmans, H.S.P. (2010) Peer Instruction : Een op Harvard ontwikkelde methode, toegepast op vwo 5.

Bruijns, Brigitte (2010) Keuzewerktijd : “Instructional characteristics of free choice hours”.

Dirken, Mark (2010) Toetsevaluatie door leerlingen : picking the low hanging fruit.

Eshuis, Peter (2010) Samenwerkend leren in 4 havo : Een onderzoek naar de invloed van samenwerkend leren op de motivatie in 4 havo.

Goor, Jeroen van and Kwakman, Robin (2010) Lesgeven met je uiterlijk.

Isarin, Jan Cor (2010) Natuurkunde begrijpen door analyse van eenheden.

Palsma, P.H. (2010) Begrippenkaart beter samenvatten?

Vrijmoeth, Timon (2010) Onderzoek van onderwijs: Koppeling tussen differentiaalrekening en kinematica.

Zantema, Sietske (2010) Onderzoeksvaardigheden in 3 en 4 havo.

2009

Ahmad, Khurshid (2009) Management devleopment: its influence on innovative behaviour and the moderating role of proactivity.

Arkew, Mulugeta (2009) Monitoring children with ADHD medication.

Coppes, Wies (2009) Onderzoek naar de effecten van een educatieve Taalgame in de bovenbouw van het basisonderwijs.

Dolkar, Dechen (2009) Studying school-based summative assessments in high-stakes examinations in Bhutan: A question of trust?

Druzhinina, Olga (2009) Instructional design guidelines to accomodate a diversity of students’ learning styles.

Dumpelman, Kim (2009) De invloed van de fit tussen organisatieklimaat en organisatiestrategie op strategisch gedrag van medewerkers.

Ekpo, A.E. (2009) Management development: its influence on job satisfaction and the moderating influence of proactivity.

Galen, Petra van (2009) Forensisch Onderzoek en Voedsel- en Warenautoriteit: Leidt de nieuw ontworpen module tot meer inzicht in de maatschappelijke relevantie van chemie, betere leeropbrengsten en meer werkplezier bij leerlingen?

Graaf, Leontien de (2009) MODULE NOBELPRIJS: herontwerp voor havo en vwo, implementatie en evaluatie.

Hordijk, Danielle (2009) Leren samenleven in de praktijk: de maatschappelijke stage onderzocht.

Huizinga, Tjark (2009) Op weg naar een instrument voor het meten van docentcompetenties voor het ontwikkelen van curricula.

Hukpati, Colette Ama (2009) Transformational leadership and teacher job satisfaciton: a comparative study of private and public tertiary institutions in Ghana.

Kastenberg, Erik (2009) Forensisch Onderzoek en Voedsel- en Warenautoriteit: Leidt de nieuw ontworpen module tot meer inzicht in de maatschappelijke relevantie van chemie, betere leeropbrengsten en meer werkplezier bij leerlingen?

Klein Koerkamp, Iris (2009) Re-integratie van zieke werknemers en de rol van het initiatief nemen.

Maarleveld, Marlous (2009) A study on identity orientation and citizenship performance behaviour.

Osterloh, Elisabeth (2009) De leraar als veranderaar?: Een onderzoek naar de rol van maatschappijleerdocenten bij curriculumveranderingen binnen hun vak naar aanleiding van de venieuwde opdracht tot burgerschapsvorming.

Rankenberg, Remko (2009) Videometen: begrijpelijker?: Onderzoek naar de effecten van videometen in vergelijking met experimenteren met de hand.

Sazandrishvili, Nino (2009) Contextual and personal antecedents of innovative behavior.

Weijenberg, Diana van de (2009) Onderzoek van onderwijs: De beschrijving van een onderzoek naar de wiskundig-didactische kennis die wiskundedocenten opdoen door lesson study in een Community of Learners.

Wemheuer, Wiebke (2009) The Professional Formation of European Studies Students : a phenomenographic interpretation.

Westenend, Anneke (2009) Nieuwe Scheikunde en de abstractieniveaus van Van Hiele.

2008

Albers, E. (2008) Het collaboratief spelen van een educatieve game.

Esch, Yvonne van (2008) Op zoek binnen kidNET : Een casestudie naar het zoekgedrag van basisschoolleerlingen binnen de portaalsite KidNET met behulp van de lessenserie ‘Samen Werken’.

Huizinga, Tjark (2008) Handreikingen voor een kennisgerichte en ervaringsgericthe didactische aanpak binnen erfgoededucatie.

Jong, Erik de (2008) De mogelijkheid tot opname van het thema duurzame ontwikkeling (DO) binnen de vakken maatschappijleer en –wetenschappen.

Lansink, Elles (2008) Exploratief onderzoek naar de feitelijke en wenselijke inhoudelijke begeleiding van rekenzwakke basisschool leerlingen bij scholen die deelnemen aan het SLO-project ‘Leren rekenen met perspectief’.

Nieuwenhuys, Marit (2008) Digitale schoolborden in het basisonderwijs : veranderingen in visie en praktijk?

Schakel, J. (2008) Hoe modelleren een cognitieve eenheid wordt: hoe succesvol implementeren van "Wiskunde in wetenschap" in het vak wiskunde D.

Westerhof, Renske (2008) Het spelmatig bevorderen van de begripsontwikkeling bij leerlingen : onderzoeksverslag ten behoeve van het vak "Onderzoek van Onderwijs".

2006

Bart, Esther (2006) Optimalisatie van onderwijsevaluaties binnen Pro Education BV.

Beernink, Herbert and Langen, Miranda van (2006) Het meten van leervermogen van medewerkers in arbeidsorganisaties : onderzoeksverslag onderzoeksopdracht 2004 - 2005.

Bouwmeester, Tanja (2006) Begeleidingsmethodiek voor het maken van video als werkvorm in het taalonderwijs.

Brouwer, Patricia (2006) Motivation in online learning: the design of an instrument to measure the motivating effect of online course material.

Budding, Jiska (2006) Design van abstracte instructie en het effect van abstractie op leeractiviteiten.

Bussel, A.C.G. van (2006) PCI LO/Sport ‘Fit for Action’ : project competenties instructeurs LO/Sport.

Goossen, Carlijn (2006) Mondelinge afsluiting van thematisch onderwijs. : Eindgesprekken ter afsluiting van vakoverstijgende thema¿s aan het Vathorst College.

Hartsink, Diana F.J. (2006) Kennisdeling via het intranet van Bartiméus. Jamsessies als voorbeeld van `good practice¿.

Heijnen, Celine M.M. (2006) Educational governance : afstudeerverslag.

Hoogerwaard, Willemien (2006) Vocational education & training in developing countries.

Horstink, Martine (2006) Constructie en validatie van een test voor het meten van inquiry skills.

Hoskam, Linda (2006) Invoeren van een digital portfolio in het hoger beroepsonderwijs: een implementatieplan voor de Hogeschool Drenthe.

Hoven, Marije van den (2006) Richtlijnen voor het herontwerp van de leergang Gerechtssecretaris. Een globaal kader.

Klink, Marieke (2006) The use of interaction methods in a blended learning environment: evaluating methods in blended learning environment in two courses of a Masters program at the university of south Australia, unit systems engineering & evaluation centre.

Noorlander, Nanny (2006) Invoering van Competentiegericht Onderwijs in het Middelbaar BeroepsOnderwijs : evaluatieonderzoek naar de kenmerken van bruikbare en effectieve ondersteuning.

Reniers-Mullie, S.I. (2006) Analyse van Vragenlijsten met behulp van Item Respons Theorie.

Scholten, Chantal (2006) The use of learning styles in adult learning: evaluating the use of adult learning styles in two courses of a masters program at the University of South Australia, unit Systems Engineering & Evaluation Centre.

Sikkema, Menkelien (2006) Belemmerende en bevorderence factoren voor gebruik van kennis management systemen bij informatiewerkers.

Voorde, ten, Marieke (2006) Team Teaching op Het Wooldrikspark : een evaluatie van team teaching in de praktijk in vergelijking tot de bedoelingen.

Wevers, Maarten (2006) 'Major-Minor' in het ROC van Twente : een leergeschiedenis van de directe effecten van de ontwikkeling en invoering.

Willigenburg, Hanne van (2006) Het Bèta onderwijs op ILEMI secondary school: welke factoren hebben invloed op de leerresultaten van de leerlingen van ILEMI secondary school en hoe kunnen de leerresultaten verbeterd worden?

2005

Alessie, Jeroen (2005) Probleemgestuurd onderwijs of onderwijsleergesprek? Een onderzoek naar de toetsresultaten van twee verschillende onderwijsvormen aangeboden aan de AVANS Hogeschool, opleiding fysiotherapie.

Althanning, Andrea (2005) Integratie en implementatie van ICT ter ondersteuning van de beginnende geletterdheid.

Bikker, Suzanne (2005) Mogelijkheden tot competentiegericht onderwijs binnen Forstdienst Südtirol.

Cramer, Carin (2005) De ontwikkeling van een instrument om de ervaringen met het ¿ junior studiehuis¿ als leeromgeving te meten.

Flores Sarda, Carola (2005) Increasing the teachers¿ attendance: Peruvian incentive project in rural schools.

Geerlings, Hanneke (2005) The accuracy of estimation procedures based on the imputation of plausible values.

Gunst, Sietsche van (2005) Is het Boek `NHG-Standaarden voor praktijkassisente en -ondersteuner- een Goed Naslagwerk?

Heida, Petra (2005) Onderzoek onder stakeholders naar de kwaliteit van de opleidingen van ArtEZ.

Hoogerwaard, Willemien (2005) Onderzoek naar begeleidingsopvattingen.

Hoskam, Linda (2005) Applicatieleren bij de politie. Mogelijke e-learning scenario¿s voor het trainen van politiemedewerkers in het gebruik van computerapplicaties.

Jehangir, Khurrem (2005) Evaluation of relations between scales in an IRT framework.

Kleinpaste, Jaap (2005) Implementatie van het bewegingsactiviteiten informatiesysteem (BAIS) in de onderwijsprogramma¿s van de Calo-Windesheim.

Klink, Marieke (2005) Competentiegerichte toetsopdrachten die aansluiten bij de wensen.

Klunder, Rene (2005) Schattend rekenen in het primair onderwijs.

Klunder, Rene (2005) Aansluiting Engels Basisonderwijs- Voortgezet onderwijs.

Kwache, Peter Zakawa (2005) A scenario, workshop and recommendation for implementing a course management system (CMS) at the Federal University of Technology Yola (FUTY), Nigeria.

Lange, Sandra de (2005) Leren waarderen; beloningsdifferentiatie in het voortgezet onderwijs.

Leung, Anna Ngar-Ki (2005) The implementation of a quality care system in a Dutch school for secondary education.

Liong, Lowella Pineda (2005) Proposed monitoring system for trainings of the Philippine National Housing Authority.

Lohuizen, Shira van (2005) Crises, communicatie, competencies : Een afstudeeronderzoek naar belangrijke kernactiviteiten en bijbehorende competenties voor het inhoudelijk organiseren van persconferenties door burgemeesters en korps- of districtschefs ten tijde van een crisis- of risicosituatie en de consequenties hiervan voor twee opleidingen van de politieacademie.

Loonen, Peter (2005) Leerstijlen en studieresultaten in een HBO-Masteropleiding.

Menoe, John M. (2005) Dealing with mixed abilities in standard grade mathematics classes in South Africa.

Nijhof, Michelle (2005) De studiewijzer als instrument om studenten inzicht te bieden in hun studiemethode.

Oude Voshaar, Anneloes (2005) Ouders & Onderwijskwaliteit : Ontwikkeling van een instrument.

Pei, LinLin (2005) Knowledge sharing for distributed professionals: methodologies for experimentation of concept mapping.

Pol, Dorien van de (2005) Onderzoek naar instructie over medische apparatuur aan ziekenhuismedewerkers in het medisch spectrum twente.

Puffelen, Carolina van (2005) The chemistry of group learning : inquiry-based learning in small groups for undergraduates Science and Engineering at the University of Aveiro in Portugal.

Schoemaker, Wieke (2005) Evaluatie poject `mens en maatschappij - binnen het maatwerkproject aan het bonhoeffercollege, lokatie Geessinkweg.

Scholten, Chantal (2005) Studenttevredenheidsevaluatie in competentiegericht onderwijs op het conservatorium in Enschede.

Sugiyama , Masahiko (2005) Exploring the practical use of ICT tools by teachers for making supplemental teaching/learning materials in secondary schools in Tanzania: as an effort of supporting student learning in science and mathematics.

Telnova, Tatiana (2005) Development of templates for learning objects within the learning content management system learn exact for the digitale universiteit.

Ton, Wouter (2005) Participatory research and extension in agriculture : Organisation of learning in participatory research and extension approaches.

Voorde, M. ten (2005) Reflecteren op stagelessen met behulp van digitale video.

Waanders, Ellen B. (2005) Analyses van de data uit de vragenlijst voor het meten van persoonskenmerken.

2004

Boswinkel-Fels, Elvira and Lange, Sandra de (2004) Competente teamleiders; teamleiders met competenties?

Geerlings, Hanneke (2004) Instructie en coaching in het muziekvakonderwijs. Wat zijn de interactieverschillen tussen een meer instructiegerichte en een meer coachingsgerichte onderwijsmethode in het muziekvakonderwijs op een conservatorium?

Kapma, Alet (2004) Vergelijkend onderzoek naar Statistische Analyse-Instrumenten Een vergelijking op grond van geboden functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Loonen, Peter (2004) De visie op leren en opleiden van trainers binnen Schouten & Nelissen.

Puffelen, Carolina van (2004) De computer als didactisch gereedschap bij beginnende geletterdheid.

This list was generated on Thu Oct 19 05:04:33 2017 CEST.